Taraba dal zelenú poslednému chýbajúcemu úseku D1 Turany - Hubová

Podpredseda vlády a minister životného prostredia SR Tomáš Taraba v rozkladovom konaní potvrdil prvostupňové rozhodnutie z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), ktoré umožní investorovi pokračovať bez zbytočných prieťahov v realizácii 13,5 kilometrov dlhého úseku diaľnice D1 Turany – Hubová. Pri rozhodovaní sa šéf envirorezortu stotožnil s odporúčaniami tzv. rozkladovej komisie a zdôraznil, že v rozhodnutí vydanom v zisťovacom konaní bolo stanovených 46 dodatočných technických požiadaviek a opatrení na zvýšenie bezpečnosti a minimalizovanie nepriaznivých vplyvov diaľnice na životné prostredie aj vodné zdroje.
Diaľničný tunel Korbeľka prešiel za predošlých vlád komplexným posúdením vplyvov na životné prostredie. V roku 2018 bol tunel vyhodnotený ako kvalitatívne lepší, nakoľko nedochádza k zabetónovaniu krajiny na rozdiel od údolného variantu diaľnice. Tunel Korbeľka predstavoval vhodnejší variant ku krajine a samotnej prírode. Kratšia jazdná trasa znamená menej paliva a menej znečisťujúcich látok z dopravy v obciach. Taktiež boli odborne posúdené vplyvy na vodné zdroje. Do procesu EIA sa zapojila aj verejnosť. Vedenie trasy tunela bolo navrhnuté a posúdené podľa hydrogeologického prieskumu tak, aby sa minimalizovali vplyvy na existujúce vodárenské zdroje a tiež ich výdatnosť.
Dôležitosť dobudovania diaľnice zdôraznil aj minister dopravy Jozef Ráž. „Posledný úsek diaľnice D1 je mimoriadne potrebný. Ľudia na Liptove žijúci v obciach, ktorými dnes prechádzajú tisícky áut a kamiónov, si zaslúžia lepší, pokojnejší s bezpečnejší život. Som rád, že sme aj formálne dostali zelenú na výstavbu a sľubujem, že urobíme všetky opatrenia tak, aby sa obavy miestnych nenaplnili a stavba do ich životov zasiahla čo najmenej,” uzavrel Ráž.