hlavná stránka
ikona InstagramInstagram | ikona FacebookFacebook | ikona hľadaťVyhľadávanie | iconEnglish

Výberové konanie na pozíciu generálneho riaditeľa ŠGÚDŠ

Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky ako zriaďovateľ príspevkovej organizácie Štátny geologický ústav Dionýza Štúra
so sídlom v Bratislave vyhlasuje v zmysle zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov výberové konanie na obsadenie funkcie
generálneho riaditeľa Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra

Štátny geologický ústav Dionýza Štúra, ako rezortný vedeckovýskumný ústav v pôsobnosti Ministerstva životného prostredia je príspevkovou organizáciou zabezpečujúcou geologický výskum a prieskum územia Slovenskej republiky, tvorbu informačného systému v geológii ako súčasti štátneho informačného systému, registráciu a evidenciu činností súvisiacich
s výkonom geologických prác, zhromažďovanie , evidenciu a sprístupňovanie výsledkov geologických prác vykonávaných na území Slovenskej republiky, výkon ústrednej geologickej knižnice, vydávanie a predaj máp a odborných geologických publikácií.
Náplň práce:

generálny riaditeľ Štátneho geologického ústavu Dionýza Štúra (,,ŠGÚDŠ“) plní úlohy v oblasti Tvorby geologických koncepcií celoštátneho významu, tvorby modelov geologického vývoja a metalogenetických modelov územia pre štátne koncepcie surovinovej politiky, zostavovania celoštátnych geologických máp a spoluúčasť pri zostavovaní máp v rámci geologických systémov Európy vykonávané zamestnancom s odbornou spôsobilosťou, najmä:

  1. Koordinovanie riešenia úloh rozvoja geológie s realizáciou výsledkov s rozhodujúcim významom pre hospodársky a spoločenský rozmach vrátane vypracúvania návrhov náročných integrovaných alebo medzinárodných projektov s cieľom dosiahnuť nové technické alebo technologické riešenia spoločensky závažných problémov v praxi.
  2. Spracúvanie stratégie, prognóz a koncepcií v oblasti ochrany prírody a krajiny s celoštátnym a medzinárodným dosahom.
  3. Zabezpečovanie plnenia úloh organizácie vyplývajúcich zo zákona č. 569/2007 Z. z. o geologických prácach (geologický zákon) v znení neskorších predpisov, zo zriaďovacej listiny a štatútu ŠGÚDŠ.
  4. Schvaľovanie koncepcií a stratégií ŠGÚDŠ. Schvaľovanie návrhu plánu hlavných úloh ŠGÚDŠ. Schvaľovanie medzinárodných dohôd a zmlúv ŠGÚDŠ.
  5. Plní úlohy štatutára ŠGDÚŠ (najmä riadi pracovnoprávne, mzdové a sociálne vzťahy zamestnancov, vydáva organizačný poriadok, pracovný poriadok, rokovacie poriadky, vnútorné organizačné a riadiace predpisy, určuje organizačnú štruktúru ústavu, rozsah pôsobnosti, úlohy a vzájomné vzťahy organizačných útvarov, ako aj rozsah oprávnení a zodpovednosti vedúcich zamestnancov a iné).
  6. Riadi a zodpovedá za činnosť ŠGÚDŠ. Zabezpečovanie spravovanie majetku zverenému do správy ŠGÚDŠ.
  7. Rozhodovanie o použití pridelených finančných prostriedkov a iných prostriedkov a o nakladaní s majetkom ŠGÚDŠ. Schvaľovanie čerpania finančných prostriedkov.
  8. Schvaľovanie projektov geologických úloh a ich zmien, záverečných správ a všetkých realizačných výstupov z činnosti ŠGÚDŠ pred ich odovzdaním objednávateľovi.
  9. Vykonávanie funkcie predsedu Vydavateľskej rady ŠGÚDŠ.
  10. Plnenie úloh stanovených ministrom životného prostredia Slovenskej republiky.


Požadované kvalifikačné predpoklady:

Špecifické kritériá a požiadavky na uchádzačov:

Iné kritériá:

Od úspešného vybraného uchádzača sa bude požadovať overenie bezúhonnosti prostredníctvom výpisu z registra trestov nie staršieho ako tri mesiace.

Nástupný plat:
od 2 500,00 ,- EUR v závislosti od skúseností vybraného uchádzača

Zoznam požadovaných dokladov:


Prihlasovanie sa do výberového konania:
Žiadosť o zaradenie do výberového konania spolu s požadovanými dokladmi môžu uchádzači podať do 20. júna 2025 buď

  1. v listinnej podobe na adresu: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, osobný úrad, Nám. Ľ. Štúra 1, 812 35 Bratislava s označením na obálke (VK 4/2025/GR-ŠGÚDŠ a ,,NEOTVÁRAŤ")
  2. v elektronickej podobe na 
    (maximálna kapacita odoslanej správy je 10MB)

Rozhodujúcim je dátum podania na poštovej pečiatke alebo dátum podania v podateľni Ministerstva životného prostredia SR. Uchádzači, ktorí zašlú prihlášky po stanovenom termíne, nebudú do výberového konania zaradení. Žiadosť o zaradenie do výberového konania a ostatné požadované dokumenty podané v elektronickej podobe doručí uchádzač aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho začatím.

Informácie o priebehu výberového konania:

Výberové konanie sa skladá z nasledujúcich častí:

  1. prezentácie koncepcie rozvoja a riadenia uchádzačom,
  2. overenia odborných vedomostí uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie,
  3. overenia osobnej motivácie, osobnej integrity a interpersonálnych zručností uchádzača potrebných na výkon obsadzovanej funkcie.

Jednotlivé časti výberového konania sa overujú v rámci osobného pohovoru s uchádzačom. Na to, aby uchádzač vyhovel vo výberovom konaní a mohol byť zaradený do celkového konečného poradia, musí dosiahnuť aspoň 60 % z celkového možného počtu bodov a zároveň musí dosiahnuť v jednotlivých častiach výberového konania aspoň minimálnu hranicu počtu bodov.

Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
júl 2025

Kontaktná osoba:
Mgr. Jozef Balázsik, ,
tel: +421 2 5956 2369

V Bratislave, dňa 9. júna 2025

________________
Tomáš Taraba
podpredseda vlády a minister
životného prostredia SR